Nyt haettiin taas kerran Lisää tehoa digitalisaatiosta.
Materflow valitsi tulevaisuuden myynninkasvualustaksekseen Lunni CRM järjestelmän. Valintaan vaikutti järjestelmän käytettävyys, mukautettavuus yrityksen prosessiin ja integroitavuus.
Lunnin avulla on suoraviivaistettu Materflow:n ennen käsityötä vaatinut tarjoustuotanto. Materflow:n tapauksessa yrityksen tuotteet ovat aina yksilöllisiä – erikokoisia, erimateriaaleista. CRM järjestelmien tuoteominaisuudet joutuvat tällöin usein koetukselle.
Esimerkki:
”Materflow:n yksilöllisten 3D tuotteiden tehokas tarjoustuotanto, tarjousten jakaminen sekä myyjän ja asiakkaan välinen vuoropuhelu tarjous-chatissä yhdistettynä Lunnin visuaaliseen myyntiprosessiin”
1. Materflow:n myyjä raahaa tarjouksen kohteena olevat asiakkaaltaan vastaanottamansa 3D tiedostot Lunni CRM:n päälle.
2. Lunniin syntyy automaattisesti tarjoukseen tarvittavamäärä tuoterivejä täydennettyinä tiedostoissa olleiden 3D kappaleiden dimensioilla.
3. Tarjouksesta luodaan mahdollisimman visuaalinen kokemus ja 3d tiedostot näytetään pyöriteltävissä olevina kuvina myyjän näkymässä.
4. Hinnoitteluvaihe on automaatisoitu. Tuotteiden dimensioita vastaavat hinnat haetaan API:n yli hinnoittelujärjestelmästä.
5. Tarjous lähetetään muutamalla klikkauksella. Asiakas saa saatekirjeen, joka sisältää linkin Lunni Secure Swipe toiminnallisuudella toteutettuun tarjoukseen.
6. Asiakas voi avata linkin tietoturvallisesti ja nähdä asiakkaan brandin mukaisen visuaalisen tarjouksen.
7. Myyjän näkökulmasta katsottuna tarjouksen lähettäminen päivittää automaattisesti myyntimahdollisuuden vaiheen haluttuun tilaan myyntiprosessissa, ”Tarjottu”.
8. Asiakas voi ladata pdf -version tarjouksesta, kommentoida tarjousta tai hyväksyä sen sähköisesti tilaukseksi.
9. Asiakkaan ja myyjän välinen kommentointi on toteutettu CHAT tyyppisenä toiminnallisuutena, jossa molemmat saavat ilmoituksen toistensa uusista kommenteista. Kommenttien ketju näkyy myös molemmille katkeamattomana ketjuna.
10. Kun kaikista yksityiskohdista on molemmin puolinen selvyys – voi asiakas vahvistaa tilauksen sähköisesti.
11. Myyjä saa ilmoituksen tilauksesta ja myyntimahdollisuus siirtyy myyntiprosessissa tilausta vastaavaan vaiheeseen, joka voi olla esimerkiksi ”Voitettu”.
12. Lunni siirtää tilausten tiedot laskutusjärjestelmään, kun on aika lähettää laskut asiakkaille.
13. Lisäksi Lunni kautta voi muutamalla klikkauksella tulostaa lähetykselle tarvittavat lähetysasiakirjat.
Näin koko prosessi tarjouspyynnöstä taloushallinnon järjestelmään siirrettyyn laskuun asti on suomattomasti digitalisoitu, jopa niin, että valmistetun tuotteen matka asiakkaalle on seurattavissa järjestelmään hyväksi käyttäen.
14. Lähetysten tilaaminen Lunnin kautta säästää Materflow:lta päivittäin n. 4 tuntia työaikaa, lisäksi pakettien lähetyskustannus pieneni suoraan melko tarkalleen 1000 euroa kuukaudessa. Työajan säästöä yritykselle syntyi vuodessa noin 800-1000 tuntia. Tämän lisäksi kuljetusmaksut pienenivät noin 12000e vuodessa. Lunni palveluun tehty investointi on ollut erittäin kannattava.
Materflow Lunni ympäristössä
Timo Peltonen, toimitusjohtaja | Sami Mattila
Sivuston toiminnan kannalta välttämättättömät evästeet, jotka mahdollistavat sivun kunnollisen toiminnan kuten navigoinnin sivustolla.
Analyyttiset evästeet auttavat meitä kehittämään verkosivustoamme keräämällä ja raportoimalla sivuston käyttöä koskevaa tietoa.
Markkinointievästeet auttavat meitä parantamaan mainoskampanjoiden osuvuutta ja kiinnostavuutta.
Toimivuusevästeitä voidaan käyttää parantamaan toimintoja ja tallentamaan tietoa kuten verkkosivuston kielen valinta ja tarjoamaan parempia ja yksilöllisempiä palveluita kuten reaaliaikainen chat.
{{ sentParagraph }}
{{ supportTicketTopDescription }}