Mecastep Oy päivitti laitehallinnan ohjelmistonsa LUNNI360 laiterekisteriin
Mecastep Oy on asiantuntija ilmanlaatuun liittyvissä kysymyksissä ja on toiminut ilmanlaadun hallinnan parissa jo pitkään tarjoten monipuolista osaamista asiakkaidensa käyttöön. Mecastep palvelee asiakkaitaan kokonaisvaltaisesti ja tarjoaa palveluita ja tuotteita ongelman kartoituksesta toimivaan ratkaisuun asti. Tutkimukset suunnitellaan ja mitoitetaan jokaiseen kohteeseen sopivasti, mikä takaa kustannustehokkaan palvelun.
Ilmanlaadun haasteet ovat kuitenkin monimuotoisia, eikä yksi ratkaisu sovi jokaiseen ongelmaan. Mecastep onkin valinnut edustukseensa monipuolisesti erilaisia menetelmiä ja laitteita, laatu ja toimivuus edellä. Laitetoimitusten ylläpito ja huolto ovat olennaisia osia, jotta ongelmat myös pysyvät poissa.
Ennen Lunnia käytössä oli taulukkopohjaisia ja manuaalisia laitekortteja asennetun laitekannan seurantaan ja huoltojen aktivointiin. Laitekannan kasvaessa tämä toimintamalli oli tullut tiensä päähän ja koska olimme käyttäneet Lunnin CRM -järjestelmää, lähestyimme heitä tämän ongelman kanssa.
”Toiveenamme oli saada paras mahdollinen järjestelmä laitetiedon hallintaan ja mielellään yhdistää se jo hyväksi todetun CRMn kanssa.”
-Kari Vuorimaa, Toimitusjohtaja
Kuinka Lunni ratkaisi laite-ja huoltotietojen hallinnan?
Mecastep päätti digitalisoida laitteiden ja huoltojen hallintaa Lunni360 ratkaisulla kun vanhat järjestelmät eivät enää palvelleet kasvavaa yritystä riittävän hyvin. Mecastep halusi myös yhdistää laiterekisterin sekä CRM:n sekä saada asiat hallintaan niin, että kaikki tulee tehtyä ja laskutettua ajallaan. Lunnin myötä ylimääräisiä työvaiheita jäi pois ja huoltojen kirjaus helpottui ja nopeutui QR-koodien avulla. Mecastepin huolto näkee Lunnista milloin laitteet ovat huollettu ja milloin seuraavat huollot ovat tulossa sekä asiakkaat, joilla on voimassaolevat huoltosopimukset. Lunnissa kirjataan myös laitteiden sijainti eli mihin ne viedään ja missä ne tarkasti sijaitsevat esim. isoissa kiinteistöissä kuten kouluissa. Huoltaja lukee asiakkaiden luona laitteiden qr-koodit ja kirjaa tehdyt toimet näppärästi Lunnin järjestemään tai asiakkaat voivat helposti lähettää myös itse huoltokutsun QR-koodin avulla, ja tiedot kirjautuvat aina oikealle laitteelle.
Kun vanha järjestelmä ei enää palvele riittävän hyvin, on aika vaihtaa uuteen. Mecastep digitalisoi laitteiden ja asiakastietojen hallintaa Lunni360 ohjelmistolla.
”Tosi hyvä työkalu, ei jää töitä laskuttamatta ja asiat tulee tehtyä ajallaan. Huollot on nopeasti kirjattavissa ja olemme pitäneet todella paljon päivittäisestä käytettävyydestä. Lisäksi on arvokasta, että laitteiden käyttäjät osaavat ilman opastustakin lukea laitteen QR-koodin ja jättää huoltopyynnöt sitä kautta. Lunnin mobiilikäytettävyys on hyvin näppärä. Suosittelen Lunnia ja voisin helpostikin antaa arvosanaksi 9/10!”
-Janne Pursiainen, laitteista ja huolloista vastaava, Mecastep