• Tuote-esittely
  • Blogi
  • Kokeile ilmaiseksi
  • Kirjaudu
  • fiSuomi
Kaikki tieto kartalla
06/11/2018
Kesäpäivän huvi
10/12/2018
Show all

Oivallusten ja aloitteiden jakaminen

27/11/2018
Categories
  • Blogi
Tags

Miten teillä kerätään ja käsitellään työyhteisössä kokemuksista syntyviä oivalluksia, jotka ovat usein ideoiden ja kehitysehdotusten kehtoja?

Yleensä työntekijä on palkattu johonkin tiettyyn toimenkuvaan ja pestistä riippuen kukin erikoistuu ja pätevöityy juuri tällä omalla vastuualueellaan. Tämä johtaa organisaatiossa myös siihen, että ihmiset kokevat, näkevät ja ymmärtävät asioita eri perspektiivistä.

Eli jos tarkastellaan jotain tiettyä asiaa – se voi usein näyttäytyä eri kuvakulmista eri työntekijöille. Näin ollen joku saattaa nähdä ja ymmärtää jotain arvokasta tai käyttökelpoista, mitä toinen ei edes pysty näkemään. Kliseisenä esimerkkinä toimikoon tilanne, jossa tehdään jotain asiaa samalla tavalla kuin 10 vuotta sitten ja tietyt henkilöt toteavat kerta toisensa jälkeen ”miksi me tehdään näin, kun maalaisjärkikin sanoo, että voitaisiin tehdä toisella tavalla?”

Vastaukseen liittyy varmasti todellisuudessa monta huomioitavaa muuttujaa, mutta tarvitsemme kuitenkin aloitteen kyseenalaistaaksemme ja toimiaksemme paremmin tai eri tavalla tulevaisuudessa. Tarvitsemme siis kokemuksen, jonka kautta meille muodostuu näkemys. Tästä seuraa ymmärrys ja sitä kautta oivallus.

Tämä on se kriittinen kohta – näkeekö oivallus ikinä päivänvaloa – eli siirtyykö se yhden ihmisen korvien välistä eteenpäin?

Jos siirtyy, syntyy aloite.

Nyt kysymys kuuluukin; onko organisaatiollasi keinoa saattaa päivänvaloon näitä oivalluksia hektisen arjen tiimellyksessä? Eli saako yksittäinen työntekijä äänensä kuuluviin?

Lunnin Ideat-osio mahdollistaa oivallusten ja aloitteiden jakamisen tiimin sisällä sähköisesti ja reaaliaikaisesti. Näin kuka tahansa voi kirjoittaa oivalluksensa talteen ja määritellä sen vaikutussuhteita tulevaa arviointia varten. Eli mihin aiheeseen tai kokonaisuuteen oivallus liittyy, mitä tämä yksittäinen henkilö oman vastuualueensa näkökulmasta hahmottaa tästä asiasta, entä mitä tapahtuukaan, kun muut lisäävät oman tulkintansa samasta asiasta?

Hetken päästä voidaan luoda synteesiä ja katsoa mitä asioita kannattaa ja voidaan lähteä edistämään milläkin aikataululla.

Miten teillä kerätään ja käsitellään työyhteisössä kokemuksista syntyviä oivalluksia, jotka ovat usein ideoiden ja kehitysehdotusten kehtoja?

Share
Piia Aaltonen
Piia Aaltonen

Aiheeseen liittyvät julkaisut

Lunni starter

Lunni starter

21/12/2018

Iloista joulua ja menestystä uudelle vuodelle 2019!


Read more
10/12/2018

Kesäpäivän huvi


Read more

karttapohjainen näkymä helpottaa asiakastiedon visualisointia

06/11/2018

Kaikki tieto kartalla


Read more
24/10/2018

KUNNON TYÖKALUT TARJOUSTUOTANTOON


Read more

Lunni Oy

  • Hinnoittelu
  • Blogi
  • Yhteystiedot
  • Tietosuojaseloste

Tuote

  • Myyntiprosessi
  • Mobiili CRM
  • CRM
  • Palvelupyyntö

Autamme myyjää menestymään ja yritystä myymään enemmän.

Lunni Oy
Rautatienkatu 26, Lahti.
Malminkatu 34, Helsinki.
info@lunni.fi
010 320 4900

Tilaa Uutiskirje

YLIVOIMAA ASIAKASTYÖHÖN

MOBIILICRM -
MYYJIEN ITSE SUUNNITTELEMA
© 2019 Lunni. All Rights Reserved.